• Lifestyle
  • De missie van de platte buik – croissants weerstaan in Frankrijk

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    Fotobron: Librestock – Pixabay

    Het is zomer! Terwijl ik dit schrijf is het ruim 30 graden. Mijn dochter meldt elke dag aan het ontbijt hoeveel dagen het nog duurt tot de vakantie. Een opblaasbad staat al in de achtertuin en de zomerkleding kan aan. Kortom: dit is het moment waar we maanden naar toe hebben geleefd. Het punt waarvan we in januari zeiden: opletten, want voor je het weet is het zo ver. Daar waar we de afgelopen tijd gezond voor hebben gegeten en gesport: de bikini kan aan! Jel en ik zijn zo ver. Nu moeten we nog even de zomer doorkomen met veel genieten en zonder extra kilootjes.

    Met de warme dagen en zwoele avonden vind ik het namelijk wel errug verleidelijk om een fijn glas witte wijn of rosé te nemen. Of om de barbecue aan te steken. Elke avond. Of in ieder geval als het boven de 20 graden is. Tegelijkertijd wil ik graag de vier kilo’s die er met veel bloed, zweet en tranen (oké alleen het zweet) af zijn gegaan, er af houden. Hoe ga ik dat doen als ik straks helemaal in de vakantiemodus zit? Als we in Toscane zitten en elke ochtend ‘moeten’ ontbijten met knapperig vers (wit!) brood en zoetigheden. Waar het oh zo fijn is om een ‘gelato’ te eten in een stadje. Waarna het al weer lunchtijd is, gevolgd door een aangeklede borrel en het avondeten. En dat alles in een land waar het eten toch al zo lekker is. En waar de sportschool en personal trainer Joost ver weg zijn.

    Lekker eten, maar niet helemaal los gaan

    Ik dacht, ik vraag eens hoe anderen omgaan met eten en bewegen in de vakantie. Een vriendin van mij werkt ook hard om wat kilo’s kwijt te raken. Zij weet zeker dat ze tijdens de vakantie wat ‘regels’ aanhoudt. Voor haar werkt het om tot de avond weinig koolhydraten te eten en dus ook pas aan het einde van de middag een wijntje te nemen. Overdag houdt ze het bij een goed ontbijt met yoghurt of een eiwitshake en een lunch met vis of kip, salades of gegrilde groenten. Aangevuld met fruit en water met een citroentje. Ook probeert ze wat krachttraining te doen met -lekker vakantieachtig- gevulde waterflessen. En natuurlijk werkt heel veel spelen met de kinderen ook goed. Jel let straks ook op in Frankrijk. Ze wil goed eten met salades en ander gezonds, maar.. malheureusement ne pas de croissants au chocolat et vin tous les jours voor haar. Natuurlijk laat ze zeker niet alles liggen en geniet ze extra van wat ze eet.

    Zelf doe ik niet veel anders. Ik houd er van om de dag te beginnen met havermoutpap met vers fruit of (roer)ei. Ik vind het heerlijk om op de markt te snuffelen en verse spullen te kopen. In de mediterraanse landen vind je hele kramen vol olijven en ander lekkers. Kortom: ik hou de 80/20 regel aan. En eigenlijk is dat wat ik van de meeste van mijn vriendinnen hoor. Lekker eten, maar niet helemaal los gaan. Wel dus genoeg lekkers eten om niet los te gaan. Volg je me nog?! Fijne zomer!

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    About Daniëlle

    Daniëlle blogt het liefst over Food & Drinks en probeert hiervoor graag de hotspots in de stad uit. Als een recensent neemt ze haar bevindingen in haar blogs mee. In het dagelijks leven werkt ze als marketing en communicatie manager in de recycling. Naast dat ze haar sporen in het communicatievak verdiend heeft, is ze heel creatief en heeft ze een passie voor interieur design.

    Comments are closed.