• Lifestyle
  • De missie van de platte buik – En toen zat het er op!

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    Fotografie: Sander

    Onze missie van de platte buik zit er op! Zijn we klaar? We denken dat dat nooit zo is. Het is wel tijd voor een bespiegeling! Hoe was dat nu, zo’n half jaar heel anders leven dan we waren gewend? Laten we beginnen bij het begin. We aten gezond, dus we verwachtten op dat gebied geen problemen. Nou dat hebben we geweten: slank zijn is één, eten om gespierder te worden een tweede!

    Toen personal trainer Joost ons voedingsschema mailde was het flink slikken. Het eten was anders dan we waren gewend door de macro’sde verhouding tussen eiwitten, koolhydraten en vetten. Waarbij Joost schreef: natuurlijk mogen jullie een keer eiwitten, zoals kwark, laten staan en extra koolhydraten nemen, zoals een boterham, maar als je dit te vaak doet kan het invloed hebben op het resultaat. Vanaf toen begon het opletten geblazen. Sjonge, wat was het afkicken van de koolhydraten. Vooral in het begin was het knap lastig. Gelukkig vonden we steeds meer lekkere menuutjes met voldoende eiwitten en was Joost er waar nodig met een advies of een pep-talk.

    We zien nu echt spieren en voelen dat onze kleding lekkerder zit

    En dan het sporten. Opeens ‘moesten’ we twee à drie keer per week krachttrainen, omdat minder volgens Joost niet het gewenste resultaat zou opleveren. Het kostte even om te wennen aan de halters, herhalingen en spierpijn. En dat terwijl we best sportief zijn! Joost is gelukkig een geduldig persoon en bleef de oefeningen uitleggen en de lat voor ons steeds een tikje hoger leggen. Op een mooie dag (denk hier even een halleluja muziekje onder) merkten we dat we steeds zwaardere gewichten konden pakken. Naast de trainingen met Joost waren we nog één of twee dagen in de week in de sportschool te vinden. Daan voor Bodypump (een groepsles waarbij je op muziek alle spieren traint met halters en gewichten) en samen met Jel in het ‘krachthonk’. 

    Inmiddels is het zomer en kijken we terug op zes maanden flink met ons lichaam bezig zijn. Deze tijd hadden we ook zeker nodig. We zien nu echt spieren en voelen dat onze kleding lekkerder zit. Om je een beeld te geven: bij elk van ons is van onze buik zo’n 10 cm af. En onze schouders zijn zo’n 2 cm ‘breder’ door het trainen. We zijn echt super blij met dit resultaat! Jel vindt vooral haar bredere schouders erg gaaf en Daan showt vol trots haar biceps. En dan die “buikjes” waar we de missie voor begonnen….die zijn echt strakker geworden! We blijven daarom zeker aan krachttraining doen en op onze voeding letten. Verder plannen we regelmatig rustmomenten met yoga, een wandeling of een massage (tip van Daan: Vonn’s praktijk in Amersfoort).

    De missie die begon met als doel een platte buik bracht ons nog meer dan we verwachtten: leuke ontmoetingen, doorzettingsvermogen, nieuwe inzichten en meer waardering voor ons lichaam. En dat alleen al maakte het allemaal de moeite waard! Onwijs bedankt Joost! Ook dank aan alle vrienden, familie, collega’s, sportschool Fitness House Nieuwland, Loods of Fitness en alle Kus-volgers die regelmatig aan ons vroegen hoe het ging of ons een hart onder de riem staken.

    Het was een super missie!

    Liefs,

    Daniëlle en Jelena

    Dit artikel is in samenwerking geschreven. Dit verandert echter niks aan onze mening! We schrijven alleen over onderwerpen waar we enthousiast over zijn!

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    About Daniëlle

    Daniëlle blogt het liefst over Food & Drinks en probeert hiervoor graag de hotspots in de stad uit. Als een recensent neemt ze haar bevindingen in haar blogs mee. In het dagelijks leven werkt ze als marketing en communicatie manager in de recycling. Naast dat ze haar sporen in het communicatievak verdiend heeft, is ze heel creatief en heeft ze een passie voor interieur design.

    Comments are closed.