• Lifestyle
  • De missie van de platte buik – krachttraining!

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    Fotobron: Librestock – Pixabay.com

    Vorige week kondigde ik aan dat onze personal trainer Joost terug is! Inclusief zongebruinde huid na een maandenlange rondreis door Azië. Zo leuk om eindelijk in real life kennis te maken!

    En nu kunnen Daniëlle en ik dus aan de slag met the real deal: krachttraining! De afgelopen maanden hebben we een soort van poging ondernomen tot krachttraining, maar dat is niet te vergelijken met begeleiding door een personal trainer. Waar we, als we zelfstandig trainen, bij het eerste spier krampje meteen een aantal kilo minder aan gewichten erbij pakken, gooit een personal trainer er gerust nog een kilootje bij!

    Zo ook tijdens onze eerste training afgelopen week. Joost geeft zijn personal training bij de Loods of Fitness in Bunschoten (mooi en groot). Joost had al een schema voor ons klaarliggen. Hij werkt met periodes van 4 weken. Na die 4 weken maakt hij een nieuw schema. Dit is om gewenning van je spieren te voorkomen. De bedoeling is natuurlijk om uitgedaagd te worden en aan spieropbouw te doen. We willen immers die bikini body! (of iets wat er op lijkt).

    Uiterst voldaan, bezweet en met trillende spieren sloten we de training af

    Ik heb al ervaring met krachttraining en kan wel wat aan. Maar toen Joost me vroeg welke gewichten ik bij de walking lunges wilde, zei ik met uitgestreken gezicht:”Oh, doe maar 5 ofzo….”. Daar trapte hij gelukkig niet in, want na een paar stappen als een fris hoentje het gangpad op en neer te lopen, zei hij:” Dat gaat veel te makkelijk, jij kan veel meer aan!” En hoppa, daar kwamen de 10 kilo gewichten aan elke hand! (hè, shit!)

    Na de walking lunges volgden oefeningen voor de arm- en rug spieren. Joost werkt zoveel mogelijk met losse gewichten. Hierdoor heb je veel meer vrijheid van bewegen en kun je gerichter de juiste spieren aanspreken. Speaking of which, hij staat erg voor het bewust trainen. Je kunt wel wat aanmodderen, maar pas als je gericht aandacht aan je spieren geeft (zodat je ze ook echt voelt), dan pak je ze ook het beste aan. Daarnaast leert hij je om de oefeningen langzaam uit te voeren. Wat je meestal in sportscholen ziet, is dat mensen flink snel met de gewichten “pompen”. Maar daarmee bouw je eigenlijk niet veel op.

    Door naar de training, die was echt heel leuk! Bij Joost heb je meteen het gevoel dat hij precies weet wat hij doet en waarom. Hij legt alles ook nog eens goed uit. En dan met die glimlach erbij! Je zou bijna denken dat hij het vast wel snapt als je tussendoor wilt smokkelen, maar nee hoor! Al kletsend, glimlachend en uitleggend roept hij rustig tussendoor:”Nog een paar stappen verder! Hier, heb je wat zwaardere gewichten. Oh, je hebt je 12 herhalingen gedaan? Ging best makkelijk! Kom, dan gaan we lekker door tot je niet meer kan! Eens even zien hoe lang je het volhoudt!”.

    Dat werk dus! En dat is precies wat ik verwacht van een personal trainer! Uiterst voldaan, bezweet en met trillende spieren sloten we de training af. Dit smaakt naar meer!

    To be continued!

    Liefs, Jel

    Deze blog is in samenwerking geschreven. Dit verandert echter niks aan mijn mening of inhoud. Ik schrijf alleen over onderwerpen waar ik enthousiast over ben!

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    About Jelena

    Jelena regelt als oprichter van dit blog de communicatie en organisatie. Ze werkt als freelance fotograaf en is mede-eigenaar van the Odd Bunch. Daarnaast heeft ze veel lol in het geven van workshops en biedt ze graag advies aan ondernemers op het gebied van social media.

    Comments are closed.