• Lifestyle
  • De Missie van de platte buik – Tips voor het dagelijks leven

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    Foto: Jelena

    Nu het einde van de missie in zicht is, wil ik je graag wat tips geven over hoe je een aangepast voedingsschema toepast als je uit eten gaat of gewoon zin hebt in iets lekkers. Daarom hierbij een paar gouden tips voor jou die in een macronutriënten voedingsschema passen!

    Uit eten

    Natuurlijk moet je niet elke keer krampachtig willen doen tijdens een gezellig etentje. Maar als je toch een beetje rekening wilt houden met je voedingsschema, zorg dan dat je ergens uit eten gaat waar je wat keuzevrijheid hebt in het menu. Shared dining is bijvoorbeeld erg populair (je weet wel, van die kleine gerechtjes die je kunt combineren). Kies dan voor opties als kip, vis, vlees of tofu met groente en sla. Laat de patattekes lekker links liggen. Kroast is een goede op het gebied van shared dining.

    Heb je zin in sushi? Dan kan ik je Sushi Today op het Eemplein aanraden! Hun menu is zo uitgebreid en dan niet alleen op het gebied van sushi, maar ook wat betreft royale bijgerechten. De courgette krijg je in echt grote chunks en is volgens mij verser dan vers. Neem daar nog een andere groente bij en combineer dit met bijvoorbeeld kip yakitori, kip tempura, kabeljauw en/of tofu. Hoppa, een volle buik die je met een gerust hart in je MyFitnessPal app kunt zetten. Zelfs als je gewoon voor de lekker een klein bordje sushi erbij neemt (doe dat ook vooral, want aangepast eten moet geen straf worden).

    Lunchen

    Nou is buiten de deur lunchen best goed te doen, want elk restaurant heeft salade op het menu staan. Alleen heb ik hier een probleem mee als ik naar Het Lokaal ga. Want dat overheerlijke brood van Elsenburg Broodmaker is voor mij echt niet te weerstaan. Om toch de macro’s een beetje in balans te houden, bestel ik bij Het Lokaal het liefst brood met omelet of gebakken ei. Koolhydraten én eiwitten tegelijk! De rest van de dag zorg ik dat ik me heel netjes aan mijn voedingsschema houd. Wil je wel lekker sla eten, dan ga je het best naar Sem Sla en meer (uiteraard!) of Bindicafé. De salades bij deze twee vind ik het meest compleet en vullend.

    Lekkers

    Ik weet niet of ze het nog hebben, maar ik ontdekte laatst de Japanese cheesecake bij Queens Royal Bakery. Een luchtige cheesecake van vooral eiwitten. De Japanese cheesecake is minder vet dan een gewone cheesecake en kon ik met gemak in de MyFitnessPal app zetten zonder dat deze op tilt sloeg. Jeej! Voor thuis heb ik as we speak iets nieuws ontdekt: Koupe Proteïne ijs! Ja echt, het bestaat en is gewoon te koop bij de Jumbo in Nieuwland, Jumbo Emiclaer en de Dirk tegenover het Eemplein. Dit ijs is aanzienlijk minder zoet dan gewoon schepijs en heeft dus als extraatje een verhoogd proteïne gehalte. Ik heb net de chocolade smaak geprobeerd en jammie…net zo lekker als van de ijssalon!

    Veel plezier met uitproberen!

    Liefs, Jelena

    Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

    About Jelena

    Jelena regelt als oprichter van dit blog de communicatie en organisatie. Ze werkt als freelance fotograaf en is mede-eigenaar van the Odd Bunch. Daarnaast heeft ze veel lol in het geven van workshops en biedt ze graag advies aan ondernemers op het gebied van social media.

    Comments are closed.