Lifestyle

De missie van de platte buik – elkaar motiveren

Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , . Bookmark de permalink.

Fotobron: Librestock – Pixabay

Een goede maand zijn Jel en ik nu onderweg naar de zomer met minder ‘knuffellaag’ en meer spieren. Ondanks dat het dus alleen gaat om een rolletje hier en daar, gaan wij wel vol voor ons doel. Niet alleen omdat we vinden dat wie A. zegt ook B. moet zeggen, maar ook omdat we jou, Kus-lezer, graag motiveren en inspireren. Dus pak lekker een stuk chocolade (grapje) en lees mee over mijn afgelopen week die, dat zal geen verrassing zijn, weer flink in het teken stond van gezond eten en sporten.

Eerst over dat eten: Jel en ik zijn dus in de luxe positie dat we een voedingsschema kregen van onze PT en steun en toeverlaat Joost. Handig, want door goed na te denken over wat je gaat eten, eet je bewuster. Blijft wel dat het af en toe knap (zeg maar gerust: heel) lastig is om je dan ook aan het schema te houden. Zo was het bij mij afgelopen weekend carnaval. Ik vroeg me af hoe ik dit ging vieren zonder al te veel wijntjes. Gelukkig wilde een vriendin ook rustig aan doen met de drank. We bedachten dat we weinig alcohol en veel spa’tjes zouden drinken. Dit zijn van die ideeën die gedoemd zijn om te mislukken (hallo, het is carnaval!), maar wonder boven wonder: het werkte. Onze handen waren continu vol, dus bij de rondes bier sloegen ze ons over. Dat had ik alleen nooit gekund. Als bonus was ik de volgende dag fris en fruitig, heel fijn. Af en toe zondigen mag trouwens gelukkig heus wel.

Beweeg wat meer en denk aan je voeding

Ik kom de dagen qua voeding verder best lekker door. Honger heb ik zeker niet. Lekkere trek daar en tegen af en toe wel, maar dat probeer ik te negeren en in de kiem te smoren door lekkere doch gezonde alternatieven te bedenken. Braaf sta ik elke dag wat eerder op om mijn eten voor de dag voor te bereiden. Het blijft nog lastig om goede recepten te vinden. Ook Jel herkent dat. Wij delen samen succesvolle eiwitrijke recepten uit. Een lunch met omelet, hüttenkäse, tomaat en basilicum bijvoorbeeld. Mijn collega’s keken daar zowaar jaloers bij. Binnenkort zal ik deze voor de liefhebber op een rij zetten. Voeding maakt namelijk wel het allergrootste verschil (zegt Joost..). Het gaat -daar is ‘ie weer- om de balans aan eiwitten, koolhydraten en vetten.

We eten nu een paar weken gezond en mager en we sporten geregeld. Vaak doen Jel en ik samen een rondje fitness. Handig om elkaar net aan te moedigen om nog een paar tellen meer te ‘planken’ (wie heeft dat bedacht?!). En.. bij ons zijn er inmiddels een paar cm’ers vanaf. Nog niet helemaal op de beste plekken jammer genoeg, maar het begin is er. Wil jij ook net wat strakker in je zwembroek of bikini straks: zoek ook professionele begeleiding of ga aan de slag met een maatje. Beweeg wat meer en denk aan je voeding. Als je elkaar motiveert, recepten uitwisselt en steunt is het best (een soort van) leuk!

Liefs, Daniëlle

Dit bericht is gepost in Lifestyle and tagged , , , , , , . Bookmark de permalink.

About Daniëlle

Daniëlle blogt het liefst over Food & Drinks en probeert hiervoor graag de hotspots in de stad uit. Als een recensent neemt ze haar bevindingen in haar blogs mee. In het dagelijks leven werkt ze als marketing en communicatie manager in de recycling. Naast dat ze haar sporen in het communicatievak verdiend heeft, is ze heel creatief en heeft ze een passie voor interieur design.

Comments are closed.